Menu

Kies uw provincie

Beweeg de muis over de kaart

8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

J. R. Veldman Makelaar O.Z.

Contactgegevens

AdresToon op kaartNicolaas Maesstraat 52
1071 RB  AMSTERDAM
Telefoon020 6273838
E-mailNeem contact op

Beoordeling

Gemiddelde (op basis van 1 beoordeling):
Klantvriendelijkheid (2)
Snelheid (3)
Prijs-kwaliteitverhouding (3)
Daniel31 juli 2010
Klantvriendelijkheid: (2)Snelheid: (3)Prijs-kwaliteitverhouding: (3)
Klant geweest: ja (huur kamer)
In mijn zoektocht naar een (studenten)kamer ben ik op een advertentie van de heer Veldman op marktplaats gestuit. Op het eerste gezicht leek de kamer me wel wat, en ik ben dan ook een kijkje gaan nemen ter plaatse. De makelaar leidde me daar rond. Het was nogal een rommelhok, maar ik was wanhopig en niet al te kieskeurig. Tijdens de rondleiding wekte de makelaar de indruk dat er onder andere al internet bij de huurprijs in zat, en ook dat veel van de aanwezige rommel nog zou worden opgeruimd, en daar lag vanwege de verhuizing van de vorige bewoner. Uiteindelijk heb ik besloten de kamer te nemen. Bij mijn intrek werd me al duidelijk dat de boel niet helemaal zo was als beloofd. Er was bijvoorbeeld helemaal geen internetverbinding, en ik moest zelf nog een abonnement nemen. De tv-aansluiting werkte weliswaar, maar het beeld was zeer slecht. Ook bleek dat de aanwezige rommel helemaal niet vanwege de verhuizing van de vorige bewoner van de kamer was, maar dat de rommel in het huis eigendom was van een andere bewoner, die het daar permanent liet slingeren en weigerde op te ruimen. De makelaar kwam ook met enige regelmaat onaangekondigd "een kijkje nemen in het huis", wat ik zelf niet echt prettig vond. Ik heb geen bewijs dat hij mijn kamer in zou gaan als ik niet thuis was, maar toch sluit ik dat niet uit, en die gedachte alleen al maakt dat je je niet prettig voelt. Het huurcontract was in principe voor een jaar, maar er bestond een mondelinge afspraak met de makelaar dat ik er eerder uit kon als ik dat wilde. De voorwaarde daarbij was dat ik zelf een andere huurder moest zoeken om mij op te volgen. Na een half jaar wilde ik uit de kamer. Ik heb toen nogmaals contact opgenomen met de makelaar om te vragen of het goed was als ik zelf een andere huurder zocht. Hierbij heb ik nadrukkelijk gevraagd of er dan verder voor mij geen nadelige consequenties zouden zijn. Hierop heeft de makelaar "nee" geantwoord. Ik heb dus zelf een nieuwe huurder gevonden. De makelaar heeft hier in principe niets voor hoeven doen naast het opstellen van een standaard huurcontract voor de nieuwe huurder (heel kort werk voor zijn secretaresse). Ik heb de kamer altijd netjes gehouden, heb hem zelfs nog helemaal opgeknapt bij mijn intrek, inclusief muren opnieuw schilderen e.d. Ik verwachtte dus zonder problemen mijn borg terug te krijgen. Op de dag van mijn uittrek uit de kamer kreeg ik inderdaad mijn borg gedeeltelijk terug. MAAR: de makelaar hield opeens 150 euro "contractkosten" in op mijn borg! Dit was geheel niet de afspraak, maar hij had niet genoeg geld bij zich om mijn hele borg terug te betalen en ik kon hier dus niets tegen beginnen. Naderhand heb ik hem een aangetekende brief gestuurd met de vraag of ik mijn 150 euro terug kon krijgen. Deze brief werd straal genegeerd. Ook latere e-mails werden geheel genegeerd. Ik heb navraag gedaan bij het Juridisch Loket, en zij zijn van mening dat ik in mijn recht sta, en eventueel een deurwaarder langs zou kunnen sturen. Echter, als de makelaar de zaak blijft betwisten rest mij enkel nog een gang naar de rechter. Hierbij zou ik onder andere griffiekosten moeten voorschieten, en als ik de rechtszaak zou verliezen zou ik die kosten ook niet terug krijgen. Ik heb niet veel geld, en kan dit dus niet riskeren. Kortom: ik ben mijn 150 euro kwijt. Voor sommige mensen lijkt dit misschien weinig geld, maar voor een student is het een hoop. De makelaar is niet aangesloten bij de geschillencommissie. Door deze hele samenloop van omstandigheden kan ik deze makelaar helaas zeker niet aanbevelen. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik eerlijk ben behandeld. Sterker nog, ik voel me uitgebuit en belazerd.

Tarieven

Tarief berekenen
Dienst
Geschatte waarde